dinsdag 11 januari 2011

Primitieve uitleg van de poncho

Met de hulp van de krant van vandaag zal ik proberen uit te leggen hoe de poncho in elkaar gezet moet worden. Voor de mensen die geen poncho willen maken, maar wel een kopen: de aldi heeft ze nu in de aanbieding voor € 4,50.
Ze zijn afgeprijsd van €16, naar € 9, naar € 4,50. Hier kun je bijna niet voor breien, maar het is wel leuk om te doen.

Je breit 2 lappen van 35 x 70 centimeter
vouw beide lappen een stukje om en draai 1 lap om
Leg ze kruislings over elkaar en zet de naden vast
en zo kom je er zelf in te zitten.
je kunt er ook nog franjes aanmaken
De verhoudingen zijn niet helemaal goed, maar als je het breit, zul je zien dat het klopt. Veel succes ermee en ik hoor wel als er nog vragen zijn.
Groetjes en tot......

6 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Dank je wel, Riet. De uitleg is heel duidelijk. De sjaal kan ook gewoon gehaakt of zo worden. En je kunt eenvoudig varieren met de breedte en lengte. Zo krijg je weer een heel andere sjaal. Ik ga het zeker eens uitproberen.

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Je uitleg is heel duidelijk hoor! Dank je wel ik plaats dit in mijn to do lijstje voor wie weet wanneer, maar dan heb ik in ieder geval al een patroon en idee;-)
Groetjes van Trudis

~~Seraka Photography~~ zei

leuke uitleg, maar ik voel al bijna breikramp opzetten ;)
misschien is de aldi een leuke oplossing
wel benieuwd naar hoe hij jou staat als hij klaar is :)

marion zei

heel erg duidelijk dank je wel........
Zijn deze maten ook goed voor een grote kledingmaat, ik heb 54?

Liesbeth Wessels zei

Heel beeldend uitgelegd !! Iedereen snapt het meteen, ook ik dus. Maar de variatie breng je aan met kleuren of met steken ? Ik ben benieuwd om hem te zien. groeten liesbeth

Corina zei

Zo heb ik mijn poncho's ook gemaakt, leuk uitgelegd zo.