maandag 10 januari 2011

Poncho

een voorproefje

In september heb ik op het mooie eiland Skye handgesponnen en handgeverfde wol gekocht. Het zat al die tijd braaf in strengen in een zak, tot ik ze vorige week (of de week ervoor) weer vond. Helemaal op mijn gemakkie ben ik begonnen metde strengen omte toveren tot bollen, wat niet gemakkelijk is in je eentje! Vandaag is het dan zover: na een virtuele trui, vest en sjaal ben ik begonnen aan een PONCHO! Het patroon is al heel oud. Je breit 2 lappen van 35 bij 80 centimeter en zet die op een heel speciale manier an elkaar en voilá: je hebt een poncho! Hij wordt heel bont en waarschijnlijk ook warm, want het is dikke wol. Lekker om straks aan te trekken als ik de hond weer uit kan laten.
Groetjes en tot.....

12 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Wat is die speciale manier van aan elkaar naaien. Ik probeerde het voor te stellen, maar kwam niet ver.
Toffe kleuren trouwens

pauline zei

Jou kennende is de poncho morgen af en kan ik hem in het echie zien, hihi.
Mooie kleuren en dan de herinnering aan Skye erbij, dat moet goed komen.
groetjes,

vilterietje zei

@bietje: ik zal proberen het een keertje uit te leggen op mijn blog.
doei!

Marion zei

Ik ben ook heel benieuwd naar die poncho. Ik heb er laatst een gekocht. Maar zelf er een breien, dat zou toch veel leuker zijn!!!

Hannie de Beer zei

Daar ben ik dan wel benieuwd naar als je de lappen op een "speciale" manier aan elkaar gaat zetten!

angelina zei

Ik ben nieuwschierig naar het eindresultaat... het klinkt heel spannend!

Liefs Angelina

Carla zei

Klinkt heel boeiend, ben benieuwd wat het resultaat gaat worden. Succes met je breiwerk, groetjes Carla.

marion zei

daar ben ik wel heel benieuw naar, klinkt als een goed project voor mijn grote tas met dikke restjes sokkenwollen ....

Unknown zei

Ja, zo´n poncho breien,
wilde ik altijd al eens doen.
En die "speciale" manier; ik weet helemaal wat je bedoelt:)
Groetjes Berbel

inge zei

nu ben benieuwd naar je bonte creatie ;-) ...vermoed dat je de lappen in twee verschillende richtingen aan elkaar zet ? zullen het wel gaua hier zien :-)

Liesbeth Wessels zei

Ben heel benieuwd naar het aan elkaar zetten van de 2 lappen, lijkt me wel wat, maar breien dat moet ik eerst weer oefenen. groet liesbeth

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Heerlijk om zo een warme poncho te breien. En ik ben heel benieuwd hoe je die in elkaar zet. Dit is waarom ik zo van de winter hou, lekker warm achter de kachel om allerlei moois uit je vingers te toveren!
Geniet van je breiwerk!
Groetjes van Trudis