maandag 21 februari 2011

Zondag 27 februari

Komende zondag trekt in Sittard de kenjeroptoch door de straten van Sittard.
Wat jaren geleden begon op de zondag vóór carnaval met een harmonie met een hele stoet kinderen (kenjer) erachteraan die door het centrum trok, is uitgebloeid tot een heuse stoet met veel muziek en groepen kinderen met ouders, met als afsluiting de traditionele appelsienerège (sinaasappelregen) op de markt door prins carnaval en zijn gevolg de raad van 11.
De optocht begint om 13.00 uur en wordt door duizende mensen bekeken.
De week erna trektde grote optocht door de straten, hier zijn buiten de groepen (groot en klein) ook einzelgängers (alleengangers), en praalwagens te zien. Alles wordt natuurlijk opgepimpd door harmonie en zaate hermeniekes.
Dus wie zich verveelt komende zondagen: In Sittard is het feest!!!!
Groetjes en tot.....:)

5 opmerkingen:

Unknown zei

dat wordt daar een plezierige boel zo te horen! Feest maar gezellig mee, "vlieg er maar ens goed in" zoals ze hier bij ons in België zeggen.
Ik heb me zopas als 'volger' van jouw blog aangemeld, ik kwam je nogal eens tegen bij de commentaren van Trudis' blog (alias Bij tante Tuut op de koffie). Blijkbaar hebben we wel enkele gemeenschappelijke interesses, op het vilten en handwerken na. Ook een lieve groet en tot....? Hilde

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Carnaval is toch een speciaal moment van het jaar, we gooien de winter achter ons en vieren de aankomende lente!
Ik zie dat Hilde ook volger van jou blog geworden is, Leuk is dit!
Geniet ervan! Groetjes van Trudis

inge zei

laten we de winter achter ons laten en ga maar eens lekker uit de bol...alleen ik hou niet zo van de grote massa...

Marion zei

Als het zondag lekker weer is, kom ik naar de Kenjeroptocht kijken. Als 't slecht weer is, kies ik ervoor naar de prinsenreceptie bij ons in het dorp te gaan. Dat is lekker binnen, hi hi.

Patty Biermans zei

't is maar wat je mislukt noemt! Vindt ze heel erg mooi, je bent heel goed in het combineren van kleuren vind ik. Knufzz... Peebee