zaterdag 29 januari 2011

Burns night supper

Robert Burns

Burns supper is het jaarlijkse diner dat gegeven wordt ter ere van het leven en de poëzie van de Schotse dichter Robert Burns. Hij schreef talloze gedichten, waaronder “Auld Lang Syne”, dat op Hogmanay en andere oud- en nieuwvieringen over de hele wereld wordt gezongen. De Burns suppers worden over het algemeen gegeven op of rond 25 januari ("Burns Night"), de verjaardag van Robert Burns, maar kunnen in principe het hele jaar door gehouden worden.Some hae meat and canna eat,


Door een van de gasten wordt de Selkirk Grace voorgelezen:

Some hae meat and canna eat,

and some wad eat that want it,
but we hae meat and we can eat,
and sae the Lord be thankit.

Vanavond zullen wij met vrienden zijn verjaardag vieren met een nosing and tasting. De nosing bestaat uit het proeven van single malt whisky.
de tasting bestaat uit een 4 gangen menu met als hoofdgerecht de Haggis!
In alle gerechten wordt whisky gebruikt.
We hebben er zin in!
Groetjes en tot....:)

11 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Als je daar geen zin in zou hebben,zou ik denken dat je ziek bent. Wat een leuke gewoonte, veel plezier HIK, drink niet too much.
groeten van liesbeth

Birgitte aka Bietje zei

Veel plezier vanavond. Ik at nog nooit haggis, maar als ik lees wat er in moet, dan griezelt het me. Maar ja, wie weet wat er in het eten zit dat wij heel gewoon vinden. Volgens mij moet je daar niet te veel over nadenken, maar gewoon genieten.

Aart zei

Ik heb weleens gezien hoe haggis wordt gemaakt, maar toch wil ik het een keer eten. In Parijs heb ik ooit ook iets gegeten waar iedereen bij gruwt, maar ik vond het erg lekker.
http://quiltaart.blogspot.com

zsazsazsu zei

feest !!!! Dat zal zeker smaken !
En niets onder die rok aandoen hé ;-)

pauline zei

Veel plezier vanavond, maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om Haggis te eten, brrrrr. Maar jullie kunnen het wegspoelen met whiskey.
groetjes,

pauline zei

Ik bedoel natuurlijk whisky (zat nog met mijn hoofd in Ierland)

inge zei

laat het jullie smaken, fijn toch al die tradities...en een lekkere whisky met zo´n koud weertje is hartverwarmend...

Anoniem zei

Happy Burnsnight dan maar he? ;)

marion zei

en lekker gegeten?

Hannie de Beer zei

Hoe was het etentje met de Haggis. Lekker gegeten?
Ik lees er alsmaar negatieve berichten over,maar wat gaat er eigenlijk in?

Ruth zei

My husband is Scottish so we always used to celebrate Burns night with some friends - a good haggis and some scotch!And we'd read the Address to the haggis poem. Alas, you can't get good haggis in the US!!