zondag 7 november 2010

Nog 2 volle manen en dan...

gaan de dagen weer lengen!!!
De minst leuke tijd van het jaar vind ik de tijd tussen het terugzetten van de klok en het moment dat de dagen weer gaan lengen.
Ik heb het gevoel dat er elke dag een beetje licht gestolen wordt en op dagen dat er geen zonnetje schijnt, het licht helemaal weg is. Je merkt het bv met foto's maken. In de zomer worden alle foto's veel mooier en kleuriger dan in de winter ( en het is nog niet eens winter!)
Ik kijk graag naar de sterren en als ik 's avonds met mijn buurvrouw op het schootsveld de honden uitlaat, kunnen we helemaal verrukt zijn over de sterren die er te zien zijn bij helder weer. De honden zijn totaal niet onder de indruk en zullen ook niet naar de volle maan blaffen, het wolfinstinct is ver te zoeken bij de stadshond (hihihi). We hopen elke keer dat het helder weer is bij volle maan, de volgende keer is dit op 21 november.
Nu nog even mijn creatie van gisteren, dubbelzijdig te gebruiken.
Groetjes en tot....

Zwart buiten met witgevlekte omslag
Witgevlekt buiten met zwarte omslag

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Riet,

jij likt me eerder een vlijtig Liesje,
een bezige bij ...
ik word telkens een beetje loom als ik hier kom
en voel me dan een slome slak ...

Er lijkt meer tijd te kunnen in jouw dag.
Slaap jij ooit?

mvg

Uvi

Anoniem zei

Jij likt, lees ik,
sjonge, sjonge ouwe jongen ...

jij lijkt ...

amaai.

Marie-Anne-José zei

Wat een mooie hoedjes maak jij toch!!
Dat gevoel wat jij hebt over deze donkere periode in het jaar heb ik ook altijd. Vroeger was ik dan altijd blij dat Sinterklaas en Kerstmis de tijd wat sneller om liet gaan. En dan maar tellen als we er elke dag weer een half uur licht bij kregen.
Maar.....het is wel een mooie tijd voor je prachtige hoedjes, die fleuren de donkere dagen helemaal op.
Een fijne zondag nog en groetjes van Marianne

Kim van Waardenburg zei

Ik heb laatst een website gevonden over een dorp dat 4 maanden helemaal geen zonlicht heeft. Kan me er helemaal niks bij voorstellen en ben dan hartstikke blij dat ik gewoon hier in NL woon :)

Hier is die link
http://www.wakeup.philips.com/#/nl_nl/the-film

Fijne dag!!

Patty Biermans zei

Ik ben altijd blij dat we heel veel kaarsjes in huis hebben om die donkere tijd wat gezelliger te maken. Telt dat ook als opbeurmoment? Groetjes en veel plezier.... Peebee

Aart zei

Riet ik heb de laatste jaren wat meer moeite met deze tijd van het jaar en vooral als de wekker om 5 is gegaan, dan duurt het lang voor het licht wordt. Ik doe dan wat meer licht in de woonkamer aan en 's avonds de kaarsen aan.
Ik vind jouw hoeden erg leuk, waarom zien we die nooit in het straatbeeld?
http://quiltaart.blogspot.com

pauline zei

Ha Riet, dan stroomt er toch ander bloed door mijn aders, hihi. Ik hou net van dit seizoen. Lekker de kaarsjes aan en dan nog even schemeren...... heerlijk. Alleen als het (zoals gisterochtend) regent dan vind ik niets aan, want de honden moeten toch naar buiten.
groetjes,

Unknown zei

hey riet,

ik ben het ook eens met een paar volgers hier boven. ik verheug me telkens er een nieuw seizoen aanbreekt en zoals nu de herft/winter. Na een dag buiten in de kou gewerken is het heerlijk om thuis te komen, lekker warm, huispak aan en met kop koffie dag doornemen samen en te knutselen aan de stoomboot met sint en pieten haha. was goed in de smaak gevallen en hebben er met z'n 3tjes aan gewerkt. nog even en hij staat te pronken voor het raam.
En wat betreft why jou hoedjes nog niet in straatbeeld te zien zijn, daar komt hoop ik gauw verandering in, want vind ze SUPER!! dus je kunt al raden waar we eerst volgende x bij koffie over zullen kletsen. En hoop dat je ze ook maatje kleiner kunt maken, want weet iemand die ze ook super vindt. haha
groetjes en tot gauw
Nicole en Megan xxx