zaterdag 30 oktober 2010

Een weetje en...andere zin of onzin!

Dit komt maar 1 keer in de 823 jaar voor :


5 vrijdagen, 5 zaterdagen en 5 zondagen in één maand
en deze maand is dat het geval, controleer maar op je kalender
WIJ zullen het in dus nooit meer meemaken.




Denken jullie ook aan het terugzetten van de klok vannacht?
Heerlijk toch, zo'n extra uurtje? en voor de rest van de week weer helemaal ontregeld(hihi)
De dagen tussen het terugzetten van de klok en Kerstmis vind ik zelf de minst aantrekkelijke tijd van het jaar. Zo'n korte dagen, als je naar je werk moet ga je 's ochtends in het donker weg en kom je 's avonds in het donker thuis. Het is net of er na Kerst nieuwe energie vrijkomt, de dagen worden elke dag een beetje langer en de natuur maakt zich klaar om weer uit de winterslaap te ontwaken.




Vanmorgen heb ik op Kim's blog de granny's square weer ontdekt en heb meteen besloten om alle oude wolletjes hiervoor te gaan gebruiken. Het is echt zo'n -ik heb niks anders te doen en wil toch wat onderhanden hebben- werkje, waar je makkelijk een jaar mee bezig kunt zijn, want niemand zit er op te wachten en de wol hebje toch liggen.
Komt dit nu even goed van pas?!
Maar als het project klaar is: een lekker warme deken waar iedereen jaloers op is!!! Zo, voor nu genoeg zin en onzin, groetjes en tot.....

5 opmerkingen:

Patty Biermans zei

Inderdaad een heel leuk werkje waar je jaren mee bezig kunt zijn. Volgens mij heb ik er nog ergens een liggen van 25 jaar geleden. Oranje en bruin!! Ga hem zoeken en doneren aan de kringloopwinkel. Groetjes.... Peebee

Janny de Roo zei

Het was me niet opgevallen, dat van die 5 vrijdagen enz. Leuk gegeven is dat...! Iets voor het nageslacht...!grinnik.
groetjes en veel plezier met je wolletjes....!
Janny

Kim van Waardenburg zei

Oh Riet , leuk dat je het ook weer gaat proberen!!
oh en dat van die orchidee ik kon het niet laten (als bloemsite, hihihih)
Succes met je deken! Ik heb er ca een half jaar overgedaan, maar toen was ik wel ziek thuis en haakte ik overal, in de auto, in de trein, in de wachtkamer, op feestjes, etc...

pauline zei

Leuk dat je het haken weer opgepakt hebt. Dat werkje kun je meenemen als je op visite gaat (hint, hint). Ik ga van mijn restjes kleine mutsjes breien voor het goede doel. Lekker voor bij de t.v.
groetjes en een fijne zondag,

MaksiTaksi zei

Leuk werkje om tussendoor te doen. Ik ben niet zo van de haak, wordt er kriegell van. Maar kan wel uren zitten patchen met kleine lapjes.